Balkonski vrt - sezona 2017

Letošnji balkonski vrt je obsegal naslednje vrtnine: češnjev paradižnik, papriko, brokoli, kumare, solato, blitvo, por in baziliko. Vse sem posadila že nekje v aprilu/ maju, Razen paradižnik v začetku marca. Večinoma vse uspeva, razen projekt paprika. Balkon je obrnjen na vzhod, maksimalna količina sončne svetlobe lahko doseže do 5 ur (do 12h). Balkon je tudi precej visok, v okolici pa  so predvsem drevesa in travnik, zelo malo cvetlic, kar pomeni pomanjkanje čebel. Torej bolj ugodno za samoprašnice, drugače je treba oprašiti ročno, npr. kumare.

Češnjev paradižnik


Paradižniku je šlo super, po dve sadiki v manjšem loncu in štiri v nekoliko večjem. Paprika je lepo rasla, in cvetela, a so vsi cvetki, ko se je začela tvoriti paprika odpadli. Čista beda. Po iskanju vzrokov zakaj je temu tako, je najbrž krivo pretirano zalivanje. In preveč na gosto posajene rastline paprik. Poleg tega so jih napadle pršice.  Mrgolelo jih je. Znebila sem se jih tako, da sem papriko dvakrat stuširala (izvedljivo, ker je v loncih). Kjer so še ostale, sem pa kar liste porezala. Kljub vsej intervenciji so paprike propadle. Vsi cvetki so odpadli. Skratka, projekt paprika je ostal za naslednje leto, letos sem se naučila kako ne skrbeti zanjo. 

Paprika, blitva, kumare in brokoli


Brokoli je zdivjal v višino. Rastline visoke, z veliko listi, užitni cvetovi pa majhni ali sploh še niso zrasli. Mislim da ni ravno dobra izbira za te razmere. Kumaram gre super. Za začetno podporo sem jim postavila paličice za podporo, nato pa plezajo po vrveh za obešanje perila. Zaradi odsotnosti opraševalcev sem jih morala oprašiti ročno in je uspelo.  V glavnem dobra izbira za te razmere.

Balkonske kumare


Vse solate so zdivjale, tako kot vsako leto. Nikakor se ne tvorijo lepe glave. Blitvi gre super. Dobro raste, jo režeš, neumorno zrasejo novi listi. Zelo nezahtevna rastlina in odlična za smutije. Poru tudi nekako uspeva. Jim gre a rastejo zelo počasi. Tudi ne marajo preveč vode, postanejo kar rumenkasti in se poležejo. Ko pa jih skopo zalivaš ozelenijo in stojijo pokonci. Jim pa je nedavno nekaj pojedlo liste. 

Brokoli (nekaj jim je liste, kaj? gosenic ni opazit)


Sumim na vrane, ne vem kaj bi lahko bilo drugega. Sicer sem imela nekaj gosenic, a skoraj ne verjamem da bi šle na por. Zaenkrat še ostaja uganka.  Baziliki gre pa itak odlično, ker je tako enostavna za pridelavo. Sem že pobrala njena semena.

Bazilika

Špela B

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Instagram